środa, 8 października 2008

Biblioteka wirtualnie

Nowy rok akademicki się już rozpoczął. Rozpoczęło się też zbieranie pierwszego zaliczenia do indeksu. Odkąd pamiętam pierwszą zalkę otrzymywało się za przejście legendarnego szkolenia z przysposobienia bibliotecznego. Bez tej zalki można było nawet nie zaliczyć semestru. W UMCS studenci zaliczają w sieci:
Kampus Biblioteki UMCS

Dodatkowo nasz zespół wykazał się pomysłem zbudowania wirtualnej biblioteki UMCS w Second Life. Ktoś kto na żywo tam nie był, może teraz pospacerować sobie po korytarzach budynku dowiadując się przy okazji gdzie co jest i np. jakie są zasady wypożyczania lub do kiedy czytelnia jest otwarta. W przyszłości interaktywny aspekt biblioteki będzie rozwijany. Zobaczymy co z tego wyniknie. Zobacz film:




Ciekawe jak rozwinie się nasza nowa inicjatywa?


3 komentarze:

Super ta biblioteka, gratuluję. Chociaż pierwszy raz jak byłam to na pierwszym piętrze wpadłam do szybu windy :) Mam nadzieję, że winda jest już na swoim miejscu i nic mi nie grozi :) Dobrze, że jest ten wirtualny UMCS, bo ten realny zaczyna pozostawiać coraz więcej do życzenia...

Bardzo dziękujemy :) Nad windą pracujemy, na razie to taka budowlana bardziej winda. Mam nadzieję, że obyło się bez żadnych obrażeń? :)

Jako bibliotekarz z Krakowa popieram pomysł. W ogóle o tym nie słyszałem. I tak się zastanawiam czy powstała podobna inicjatywa w naszym kraju? pozdrawiam serdecznie

Prześlij komentarz

Nowszy post Starszy post Strona główna