Możliwości edukacyjne
Środowisko SecondLife ma ogromny potencjał edukacyjny. Wystarczy zapoznać się z przykładami edukacyjnych zastosowań SecondLife.
Edukacyjny obszar działalności w SecondLife można podzielić na kilka kategorii:
Zaletą wirtualnego środowiska jest możliwość symulowania sytuacji, których z różnych względów nie można zrealizować (lub jest to bardzo utrudnione) w świecie naturalnym.
Dzięki wbudowanemu systemowi komunikacji głosowej i tekstowej możliwe jest przeprowadzenie spotkań (wykładów, konferencji, ćwiczeń) pomimo tego, że ludzie w tym spotkaniu uczestniczący znajdują się w różnych miejscach świata. Dzięki korzystaniu z wirtualnego środowiska spotkanie takie nie tylko jest prostym przekazem informacji, ale również tworzy umownie "przestrzeń" takiego spotkania.
SecondLife można potraktować jako przeglądarkę 3D, która umożliwia stworzenie wszechstronnego kursu on-line. Kurs taki może opierać się nie tylko o przekaz tekstowy, ale umożliwia wykorzystanie możliwości symulacyjnych 3D, a także tworzenia i zmiany przestrzennych obiektów w wirtualnym świecie. Dzięki systemowi teleportacji możliwa jest hiperprzestrzenność (analogicznie do hipertekstowości w tradycyjnym internecie). Nie można również zapominać o tym, że SecondLife jest środowiskiem umożliwiającym wewnętrzne programowanie w specjalnie do tego stworzonym języku programowania LSL.
Ponieważ jest to środowisko społecznościowe, a także posiada aspekt symulacyjny, nietrudno pomyśleć o zaprojektowaniu badań w SecondLife. Można nawet pomyśleć o przeprowadzaniu symulacji badań, które mogłyby zostać przeprowadzone w celach dydaktycznych lub w celach naukowych.
SecondLife jest zjawiskiem internetowym i społecznym. Może być zatem przedmiotem badań psychologii, nauk społecznych czy etnologii lub antropologii.
Prześlij komentarz